Handelsbetingelser

Betalingsmuligheder

SOMA accepterer betalinger med VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms. Kunder pålægges ikke ekstra kort- eller betalingsgebyrer.

Sikker betaling

SOMA benytter SSL-kryptering til alle transaktioner, hvilket sikrer, at kortnumre og andre følsomme oplysninger ikke kan tilgås af uautoriserede parter. Betalingen hæves først fra kundens betalingskort, når varen afsendes fra vores lager.

Levering

Din ordre afsendes samme dag, hvis du har bestilt inden kl. 14:30 på hverdage (mandag til fredag). I de fleste tilfælde ankommer ordren den næste dag. Ordrer bestilt i weekenden eller på helligdage afsendes den følgende mandag eller arbejdsdag. Alle varer leveres, så længe lager haves.

Prispolitik

Alle varer er inkl. moms og alle afgifter. Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Bestilling

Når din bestilling er blevet korrekt gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse per e-mail. Denne kommer normalt indenfor få minutter efter, at du har afgivet ordren, men det kan også tage lidt længere tid.  Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, kan det skyldes en af følgende årsager:  – Din ordre er muligvis ikke blevet gennemført korrekt og der er derfor ikke blevet oprettet en ordre – Du kan have lavet en stavefejl, da du indtastede e-mailadressen – E-mailen er blevet sendt, men er endt i ønskede mail/spam Kan du stadig ikke finde din ordrebekræftelse skal du kontakte vores kundeservice på hello@soma.dk

Tilfredshedsgaranti

Hos SOMA vil vi gerne sikre, at du er 100% tilfreds med dit køb. Derfor får du 30 dage til at prøve vores produkter af. Hvis du ikke er tilfreds med virkningen, så giver vi dig pengene tilbage. Det eneste, vi beder om, er, at du bruger produktet hver dag i 30 dage eller indtil det er brugt op, alt efter hvad der sker først, ligesom vi har beskrevet det. Hvis du beslutter dig for, at du vil have dine penge tilbage, skal du bare give os besked inden 35 dage efter, du har fået produktet. Denne garanti gælder kun for det første køb af et produkt per person. Det betyder, at du kan prøve vores ting af uden at bekymre dig om penge – bare husk, at vi ikke dækker omkostningerne til at sende det retur.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, udløber fortrydelsesfristen 14 dage fra den dag, hvor du modtager den sidste vare eller sidste del. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via telefon eller mail (se informationer i bunden af siden) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Det kræver dog varens emballage er ubrudt og varen ikke er taget i brug for, at få refunderet det fulde beløb.

Returnering

Lige så snart du har gjort os opmærksom på, at du fortryder dit køb, har du 14 dage til at sende varerne til vores lager. Du hæfter dog som kunde, hvis noget går i stykker på vej tilbage. ## Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.   Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  Den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi og manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor en returneret vare uden original emballage, udfra en vurdering foretaget af SOMA ApS, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.  Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Returneres varen til webshoppen, skal varen altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og sendes til: SOMA ApS Ravnsevej 7,1. Risskov 8240 Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Rabatkoder

Rabatkoder til vores webshop er altid udstedt af SOMA ApS. Hvis du er usikker på, hvordan du bruger din rabatkode, eller hvor længe den er gyldig, er du altid velkommen til at sende os en mail på hello@soma.dk eller ringe til os på +45 30282161. Rabatkoder gælder normalt ikke for varer, der allerede er på tilbud.

Persondatabehandling

For at handle på SOMA.dk, skal vi bruge følgende oplysninger:
Fulde navn
Adresse
Mobilnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af disse oplysninger med det formål, at sende dig din ønskede ordrer. Persondata registreres hos SOMA og opbevares i fem år, hvorefter de slettes. SOMA lagrer disse oplysninger ift. at kunne efterleve fortrydelses- og reklamationsretten. Disse informationer lagres altid med kundens samtykke, og dette sker ved accept af handelsbetingelserne, ved køb af varer på SOMA.dk.
SOMA videregiver eller sælger ingen personlige oplysninger til tredjepart. De dataansvarlige hos SOMA er: Shipmondo og Simply.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte SOMA. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til “Center for Klageløsning”

Indhold af THC

Cannabinoid-indholdet i vores produkter kan fra produktion til produktion varierer. Dog vil THC % altid være under 0.2%.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
E-mail: hello@soma.dk

Indeholdende disse oplysninger:
– Hvilke varer det drejer sig om
– Bestillingsdato
– Modtagelsesdato
– Navn – Adresse
– Dato & underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Alle henvendelser rettes til hello@soma.dk

Kontakt

E-mail: hello@soma.dk
Tlf.: +45 3014 8113

Returadresse:
SOMA ApS
Ravnsevej 7,1.
Risskov 8240